15 června 2009

USA 2009 - plán celé cesty

Jak to všechno začalo
3.ledna 2009 jsem někde v reklamě zachytil informaci o levných letenkách. Protože jsme jako rodina nikdy neletěli letadlem (ano, je to ostuda a nejsme v dnešní době normální :-)), tak mě napadlo podívat se na internetu kolik stojí letenky. Po Evropě jsme na dovolenou bez problémů jezdili autem (Nizozemí, Itálie, Dánsko, Anglie i Skotsko), tak jsem chtěl někam dál. Mým největším snem je sice Nový Zéland a Austrálie, ale to mi přišlo na první pokus a bez zkušeností trochu daleko. A Amerika byla v mém mládí nedosažitelná. Jak jsem obdivoval (a hodně mu tehdy záviděl) mého spolužáka Zdeňka ze základní školy, který měl v Americe babičku. Jednou, tak v roce 1975, tam dokonce sám bez rodičů letěl na prázdniny. V tu dobu to bylo něco úžasného - co všechno tehdy přivezl (borůvkové žvýkačky, třicetibarevnou propisku a třeba i časopis Playboy :-)).
Nejprve jsem myšlenku o plánu na léto nadhodil manželce. První reakce byla očekávaná - tedy, že jsem se trochu zbláznil a že to bude strašně peněz. To jsem už měl hrubý rozpočet pro všechny na letenky(40000), auto s benzínem (30000), ubytování a jídlo. Celkem 120000 - 130000Kč.
Plán byl na východní pobřeží, protože nejsme až tolik fandové pěší turistiky pustou přírodou. Manželka k tomu přihodila touhu vidět New Orleans a Chicago. A tak jsme se dostali na trasu podél Mississippi.
V rozpočtu zatím chyběly vstupy na atrakce, takže další nárůst ceny byl jasný. Jen jsem nevěděl o kolik. S ujištěním, že to zvládneme bez zadlužení a že to je možná jedna z posledních společných dovolených se synem, se nakonec až tolik nebránila.
Teď zpětně děkuji tomu, že jsme náš rodinný dům společně postavili (a stále doděláváme už deset let) vlastníma rukama a bez hypotéky. Díky tomu, narozdíl od mnoha jiných, něco našetříme a snad si začneme užívat. Tohle tedy bude první (přece jen doufám, že ne poslední) opravdová dlouhá rodinná dovolená. Kdo zná filmy o rodině Griswoldů (Vánoční prázdniny, Bláznivá dovolená), tak si dokáže představit jak naše rodina funguje a jak bude vypadat naše dovolená :-).

Po pár dnech diskuzí jsme se zeptali synka (15 let - v tomto věku skutečně "výborná" komunikace s okolím) kam by letos chtěl na dovolenou. On, aniž tušil (doufám), prohlásil znechuceně : "Do Ameriky". Navíc s výrazem, že na takovou blbost nebudeme reagovat. A my jsme reagovali : "Tak jo". Scéna jak z nějakého dobře napsaného filmu. Pane Hřebejku, práva jsou moje.
V tu chvíli už nebylo dál co řešit, jen pokračovat dál s plánováním. Jako první jsem přes Student Agency objednal a koupil letenky od KLM 13400Kč za kus.


Trocha užitečných informací a nejlepších obchodních úspěchů před odjezdem
Co se nám povedlo a co fungovalo :
- získat několik hodně výhodných ubytování (New York 3* za 125$/noc v hotelu kousek od Wall Street a Broadway, Chicago 4* téměř v centru za 139$/noc - náš vůbec nejdražší nocleh, na druhém konci cen je Orlando 2* 32$/noc)
- po usilovném hledání výhodných vstupenek do Seaworldu v Orlandu jsem se dostal ze 75$ za kus na 55$ s tím, že navíc dostaneme vstupenku na další den zdarma.
- nenašel jsem levnější pronájem auta než přes britskou firmu http://www.traveljigsaw.cz . Pronajímají auta od renomovaných společností (v našem případě National) se slevou zhruba 50% oproti přímé objednávce přes tyto společnosti.
- všechny rezervace ubytování s výjimkou B&B v New Orleans jsem dělal přes portál www.hotels.com. Několikrát jsem rezervaci rušil, když jsem našel lepší nabídku, a nebyl žádný problém s okamžitým vrácením peněz na účet kreditní karty.


Co se nepovedlo a dalo by se udělat lépe nebo levněji :

- týden po nákupu letenek měl British Airways akci kdy by 3 letenky vyšly na 31500Kč včetně všech poplatků :-(. Rozhodně se ale vyplatí kupovat letenky s předstihem. Naše letnky by v polovině června od KLM vyšly na 95000Kč.
- dolary (1000$) jsem vyměňoval v kurzu kolem 20,50Kč. Měl jsem strach, že dolar půjde nahoru. Vzhledem k tomu, že hodně věcí jsme platili předem přes internet a zbytek většinou budeme platit kreditní kartou, to zase tolik finančně nebolelo.

Kompletní mapa našich plánů na období 23.června 2009 - 17.července 2009 :


Zobrazit místo Východ USA 2009 na větší mapě

Celkem na trase Newark - Philadelphia - Washington DC - St.Augustin - Cape Canaveral - Orlando - Miami - Key West - Everglades - St.Petersburg - Pensacola - New Orleans - Memphis - Saint Louis - Chicago - Toronto - Niagara Falls - Newark máme ujet asi 8500km autem za 21 dní.
Pověstnou třešničkou na dortě snad budou poslední 4 dny v New Yorku bez auta.

Na závěr úvodu :-) bych rád všechny případné čtenáře upozornil, že ceny uvádím úmyslně ne proto abych kohokoliv ohromoval nebo naopak děsil. Ale jen jako možná užitečnou informaci pro případné následovníky. Aby věděli co ta "sranda" stojí a jak se liší prvotní úvahy i rozpočty od reality.
Protože nejsem "psavec", tak případné další popisy budou většinou stručné a už jen věcné.

Žádné komentáře:

Okomentovat